fbpx

10 Obiceiuri ale oamenilor de succes

obiceiuri succes

Mulți ne întrebam, cum putem să obținem succesul fără să ne dăm seama că nu există o rețetă magică, ci că avem în noi tot ceea ce este necesar pentru a obține succesul pe care ni-l dorim. 

Obiceiurile determină 95% din comportamentul unei persoane și, de aceea, oamenii de succes sunt acolo unde sunt astăzi. Tot ceea ce vei realiza vreodată este determinat de calitatea obiceiurilor pe care le formezi.

Indiferent cum definești succesul, el este realizabil dacă ai obiceiurile potrivite pe o perioadă suficient de lungă.

Cum zicea John Maxwell: 

Pot prezice rezultatul pe termen lung al succesului tău daca îmi arăți obiceiurile tale zilnice.

John Maxwell

În acest articol vorbim despre top 10 obiceiuri ale oamenilor de succes, pe care poți să le pui și tu în practică.

Aceste obiceiuri sunt concluzii trase în urma a două cărți pe care le-am citit recent, „Tribul mentorilor” și „Instrumentele titanilor”, dar și a peste 100 de episoade urmărite din „Impact Theory” cu diverși oameni de succes.

1. Cititul

Cititul este probabil cel mai des obicei pe care îl au oamenii de succes, pentru că este cea mai simplă formă de dezvoltare. Cititul îți oferă noi perspective, cunoștințe, soluții, îți dezvoltă creativitatea și mintea.

După ce ai citit o carte bună, ți-ai schimbat identitatea la propriu, nu mai ești omul dinainte.

Legendarul investitor și miliardar Warren Buffett spune că cititul a fost cel mai important obicei pe care l-a dezvoltat.

Care au fost cele mai citite cărți de acesți oameni de succes intervievați pentru cele 2 cărți:

2. Trezitul devreme

Doar cei care au acest obicei știu ce înseamnă trezitul dimineața pentru productivitate.

Sper să te convingă următoarele beneficii ale trezitului devreme:

  • Ai 2-3 ore de avans față de cei care dorm;
  • Te poți concentra fără să fii întrerupt și este timpul perfect pentru pasiunile tale sau dezvoltare, cum ar fi cititul;
  • Ești mai productiv pentru că dimineața creierul este mai performant;
  • Nivelul de stres scade considerabil dimineața pentru că nu are presiunea timpului;
  • Poți să-ți planifici ziua în liniște;
  • Ai timp de exerciții, meditație sau mic dejun.

Dacă nu te-am convins îți recomand rezumatul carții ”Clubul 5AM – Robin Sharma.”

3. Meditația

Peste 80% dintre oamenii din aceste interviuri practică o formă de meditație sau mindfulness.

Chiar dacă la noi, în România, meditația este încă etichetată ca fiind ceva ocult, ea este doar o formă prin care poți să-ți pui pauză la gânduri, să-ți reduci anxietatea și multe alte beneficii. 

Asociația Americană de Psihologie menționează că printre beneficii dovedite ale meditației se numără:

  • Stres redus. Oamenii care practică meditația zilnică prezintă mai puține semne de stres. Acest lucru face ca meditația să fie și mai importantă pentru antreprenori sau directori executivi.
  • Memorie îmbunătățită. Memoria pare să crească odată cu practicile regulate, astfel păstrând mai multe informații.
  • Concentrare mai bună. Meditarea în sesiuni scurte te poate ajuta să te concentrezi mai bine asupra muncii, reducând șansele de a fi distras.
  • Control emoțional mai mare. Cei care practică meditație prezintă mai puțină reactivitate emoțională adică au un control mai mare asupra emoțiilor lor și se reduc șansele de a reacționa impulsiv la situații frustrante sau încărcate emoțional. 
  • Auto-observare. Pe lângă un control emoțional mai ridicat, capeți abilități de auto-observare și introspecție. Aceste abilități te ajută să te liniștești mai repede atunci când ești provocat și să renunți mai ușor la obiceiurile proaste.
  • Satisfacție mai mare în relații. Acest lucru te protejează împotriva efectelor negative ale conflictelor din relațiile cu ceilalți.

4. Somnul

Ei fac asta în mod controlat, adică sunt atenți la ora la care se pun la somn, câte ore dorm și modul în care dorm. Mulți dintre ei își monitorizează somnul prin diverse dispozitive, cum este Oura sau Fitbit.

Studiile arata ca majoritatea adulților, au nevoie de 7-9 ore de somn în fiecare noapte pentru a funcționa în parametri normali. 

Lipsa somnului a fost legată de un risc mai mare pentru anumite boli și afecțiuni medicale care includ obezitate, diabet de tip 2, hipertensiune arterială, boli de inimă, accident vascular cerebral, sănătate mintală precară și moarte timpurie.

De aceea, unul dintre cele mai importante obiceiuri ale oamenilor de succes este să se asigure că au un somn profund și neîntrerupt. 

Voi reveni asupra subiectului cu un articol despre ce trebuie să faci pentru a avea un somn odihnitor.

5. Postul

Un număr mare dintre persoanele intervievate, în special bărbații, sar peste micul dejun sau practică o forma de fasting(post).

Cea mai cunoscută metodă este postul intermitent de 8/16, adică în fiecare zi, ai la dispoziție un interval de 8 ore în care poți să mănânci, după care ai 16 ore în care ții post.

Deși mulți vorbesc despre necesitatea unui mic dejun copios, noi cercetări indică faptul că postul intermitent este o modalitate excelentă de a pierde sau de a menține greutatea, precum și de a crește concentrarea și starea de bine.

Printre principalele beneficii se numără:

  • claritatea mentala;
  • îmbunătățirea longevității;
  • mai multă energie pe parcursul zilei;
  • motivație crescută;
  • disciplină;
  • o mai bună gestionare a greutății corporale. 

6. Obiective

Toți oamenii de mare succes sunt orientați spre obiective. Ei știu exact ce își doresc, le au scrise sub o formă sau alta, au planuri pentru a le realiza și le revizuiesc de fiecare dată când este nevoie. 

Liderii de succes sărbătoresc reușitele și se întreabă ce i-a împiedicat să își atingă restul obiectivelor. Meditația și vizualizarea asupra obiectivelor tale te ajută să lucrezi mai eficient pentru a le atinge.

Poți afla mai multe despre subiect din articolul Neuroștiința din spatele obiectivelor sau abonează-te la newsletter pentru a afla cele 10 greșeli în stabilirea obiectivelor

7. Scrisul

Fie că își scriu gândurile, ideile sau gândesc în scris, obiceiul îi ajută să obțină claritate, organizare în minte, dacă este făcut dimineața, și diminuarea stresului și anxietății, dacă este făcut înainte de somn.

Amintește-ți de sentimentul pe care îl aveai în adolescență, atunci când scriai în jurnal, acel jurnal ascuns de părinți sau închis cu lăcățel și cheie. Pur și simplu scriind gândurile și sentimentele te va ajuta să le înțelegi mai clar.

Și, dacă te lupți cu stresul, depresia sau anxietatea, acest obicei de a scrie te poate ajuta să obții controlul asupra emoțiilor și să îți îmbunătățești sănătatea mintală.

8. Planificarea zilei

Mintea are nevoie de instrucțiuni clare pentru a funcționa productiv, iar planificare ajută la concentrare, eficacitate, consumarea unei cantități mai mici de energie, mai puțin stres, ce în final se traduce în rezultate.

Marii lideri sunt eficienți în a-și stabili prioritățile și a face planuri pentru ziua în curs. Ei nu pierd timp citind e-mailuri și nu lasă circumstanțele să le influențeze acțiunile. În schimb, prioritizează cele mai importante lucruri de făcut și creează un plan pentru a le face.

Poți aplica regula 80/20. Dacă ai 10 lucruri de făcut pe listă, două dintre ele vor fi mai importante decât toate celelalte. Odată ce identifici cele mai importante task-uri și ți le planifici, îți garantez că în timp viața ta va arăta diferit față de acum.

9. Exerciții fizice 

Nu ar trebui să te surprindă că oamenii de succes își fac un scop din efectuarea exercițiilor fizice.

Mișcarea este excelentă pentru sănătatea ta, ajutându-te să fii productiv. Dar mai mult decât atât, exercițiile fizice te eliberează de stres, îți dau energie și te ajută să rămâi disciplinat și concentrat.

În special ridicarea de greutăți, îți aduce multiple beneficii precum:

  • creșterea densității osoase;
  • scăderea inflamației;
  • reglarea insulinei;
  • reducerea depresiei și anxietății;
  • îți da o stare de bine;
  • îți prelungește viața.

10. Mersul pe jos

Mersul pe jos, mai ales dacă este practicat în natură, te ajută să te relaxezi, îți creste capacitatea de concentrare, te ajută să gândești, să rezolvi probleme și să îți crești productivitatea, după cum spun studiile.

Charles Darwin avea acest obicei zilnic având un traseu preferat pe care el l-a numit „calea gândirii”.

Un studiu din 2015 a constatat că trecerea de la un stil de viață sedentar la a face 10.000 de pași pe zi ar putea reduce riscul de mortalitate cu 46%.

Invită-ți prietenii la o plimbare, fiindcă exercițiile fizice combinate cu interacțiunile sociale pot îmbunătăți dispozițiile negative, pot alunga depresia și pot îmbunătăți stima de sine.

Toți oamenii sunt la fel; doar obiceiurile lor diferă.

Confucius

Tu câte obiceiuri dintre cele prezentate practici și tu?

Nu ezita să ne împărtășești răspunsul tău în comentariile de mai jos.

Dacă îți dorești încredere, direcție, claritate și un parcurs profesional care să te împlinească,
ÎNSCRIE-TE pentru o sesiunea gratuită de coaching! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

FacebookYouTubeInstagramWhatsApp

contact@efectulfluturelui.ro

Copyright © 2022 Efectul Fluturelui