fbpx

#42 Despre publicitate – David Ogilvy

Ogilvy - Despre poblicitate

Nu este creativ decât dacă vinde.

David Ogilvy

Despre carte:

Despre publicitate de David Ogilvy, supranumit și părintele publicității, cel care a scris renumita scrisoare care a crescut vânzările Rolls Royce cu 50% sau campania pentru Dove care a ajutat compania să devină lider de piață în Statele Unite.

Chiar dacă nu ești interesant de publicitate, afli niște principii care se aplicații în multe domenii de activitate, iar  modul în care este scrisă cartea este aparte.

Cartea a fost publicată pentru prima dată în 1983, apoi republicată în 95-97-98 și 2001, și conține o serie de principii despre care David Ogilvy a fost destul de sigur că vor fi valabile mult timp, multe dintre ele fiind încă valabile. Desigur, în anii ’80 publicitatea era mai simplă și mai rațională, astăzi este bazată mai mult emoții, mai agresivă, iar valabilitatea lor este mai mică.

Vei găsi în carte o mulțime de exemple, de fotografii ale unor campanii de publicitate, cum ar fi Jack Daniels sau Marlboro, țigările cele mai vândute din lume. Vei afla care sunt cele 5 întrebări pe care o persoană care lucrează în publicitate trebuie neapărat să și le pună pentru a-și da seama dacă ideea de reclamă pe care o are, este una remarcabilă sau una foarte proastă și tot felul de tehnici și principii pe care ar trebui să le respecți dacă vrei să ai succes în aceasta industrie.

De reținut:

  • Nu te adresa cititorilor tăi ca și cum ar fi adunați pe un stadion. Când oamenii îți citesc textul, sunt singuri. Imaginează-ți că scrii fiecăruia câte o scrisoare în numele clientului tău.
  • Marile idei vin din inconștient. Inconștientul, însă, trebuie să fie bine informat, altminteri ideea va fi irelevantă. Bombardați inconștientul cu informații și apoi lăsa-ți în voie procesul de gândire rațională.
  • Cei care citesc titlurile, sunt în medie de cinci ori mai mulți decât aceia care citesc textul. Rezultă că, dacă nu ai reușit să-ți vinzi produsul din titlu, ai irosit 90% din banii cheltuiți.
  • Dacă atât tu, cât și concurența faceți produse excelente, nu încerca să sugerezi că produsul tău este mai bun. Spune doar care sunt calitățile produsului tău și fa-o într-o manieră mai clară, mai cinstită și cu mai multe argumente.
  • Încearcă întotdeauna să incluzi prețul produselor în text. Poate vezi un colier în vitrina unei bijuterii, dar nu te gândești să-l cumperi pentru că prețul nu este afișat și ești prea timid să te duci să întrebi.
  • Originalitatea este ceva iluzoriu, iar perfecționismul înseamnă paralizie.

Merita citită:

merita citita 5 stele

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FacebookYouTubeInstagramWhatsApp

contact@efectulfluturelui.ro

Copyright © 2022 Efectul Fluturelui