Venitul tău este determinat de cât de mulți oameni servești și de cât de bine îi servești.
Pindar
Despre carte:
Go-Giver: O scurtă poveste despre o idee remarcabilă de afaceri de Bob Burg și John David Mann este o carte inspirațională care încurajează cititorii să își schimbe perspectiva asupra succesului și să își concentreze atenția asupra datului în loc de luatului.
Cartea prezintă povestea lui Joe, un tânăr și ambițios vânzător care încearcă să își crească afacerea și să obțină succesul pe care îl dorește. Cu toate acestea, abordarea lui Joe se dovedește a fi greșită și îl face să piardă oportunitățile de afaceri și să își pierdă motivația.
În urma unei întâlniri cu mentorul său, Pindar, Joe învață că cheia succesului nu constă în a lua ci în a da. El descoperă cele cinci legi ale datului, care includ valorificarea și îmbunătățirea vieților celorlalți, încrederea în abundența resurselor și concentrarea asupra valorii pe care o oferi.
Cartea este o lectură ușoară și plină de înțelepciune, care oferă o abordare nouă și interesantă a succesului în afaceri și în viață. Deși „Go-Giver” se concentrează mai mult pe afaceri, principiile sale pot fi aplicate în orice aspect al vieții și pot fi utile pentru oricine dorește să devină mai bun în a oferi valoare altora.
„Go-Giver” este scrisă în stilul foarte cunoscut a lui Robin Sharma, sub forma de poveste, în care personajul întâlnește diverși mentori misterioși care îl ajută să ajungă la succes.
Pasaje din carte:
- Majoritatea oamenilor acționează cu mentalitatea de a-i spune șemineului: „Întâi dă-mi căldură, apoi voi pune niște bușteni”. Ori de a-i spune băncii: „Dă-mi dobândă pentru banii mei, apoi voi face o depunere.” Și, bineînțeles, pur și simplu nu așa merge.
- Nu poți să mergi în două direcții în același timp. Când încerci să ai succes făcând din bani țelul tău e ca și cum ai încerca să te deplasezi pe o super autostradă cu 110 km/h, cu ochii lipiți de oglinda retrovizoare.
- Cei mai mulți dintre noi am crescut văzând lumea mai degrabă ca pe un loc al limitării, decât ca pe un loc al bogățiilor inepuizabile. O lume a competiției, mai degrabă decât una în care creăm împreună.
- Pe ce îți focalizezi atenția, aia primești.
- Oamenii vor face afaceri cu acei oameni pe care-i cunosc, îi plac și în care au încredere, și vor recomanda afacerile acestora.
- Să fii sărac și să fii bogat sunt decizii, amândouă.
- Toată dăruirea din lume nu va aduce succes, nu va aduce rezultatele pe care le vrei, decât dacă devii tu însuți dispus și capabil să primești în egală măsură. Pentru că dacă nu-ți permiți să primești, refuzi darurile celorlalți – și oprești fluxul.