Oamenii nu cumpără ceea ce faci tu, ci doar atunci când înțeleg DE CE faci ceea ce faci.
Simon Sinek
Despre carte:
Începe cu DE CE de Simon Sinek unul dintre cei mai influente persoane din zona de leadership, care a creat o adevărată mișcare prin care încearcă să ajute oamenii să devină mai inspirați la locul muncă, aceștia inspirându-și la rândul lor colegii și clienții. Iar discursul său bazat pe această carte a devenit unul dintre cele mai vizualizate videouri de pe Ted care însușesc peste 37 de milioane de vizualizari.
Autorul începe cu o întrebare fundamentală: de ce unele companii sunt mai influente și mai profitabile decât altele? De ce unele au parte de o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților? Și de ce atât de puține companii de top sunt capabile să-și mențină succesul?
Începe cu de ce demonstrează că liderii care au avut cea mai mare influență la nivel mondial gândesc, acționează și comunică în același mod, exact opusul modului în care procedează toată lumea. Sinek numește această idee „cercul de aur” și oferă o structură pe care pot fi construite organizațiile, pot fi conduse mișcările și pot fi inspirați oamenii. Iar totul începe cu întrebarea „de ce?”.
Este o carte pe care ar trebui să o citească orice om care conduce alți oameni, fie antreprenor, fie corporatist, la fel și cealaltă carte a sa, Liderii mananca ultimii.
Această carte o recitesc a doua oară după 3-4 ani. Dacă prima dată am citit-o cu scopul de a mă ajută în management și a-i inspira pe ceilalți, acum am citit-o pentru a înțelege mai bine cercul de aur.
Dacă 300 de pagini este totuși prea mult pentru tine, îți recomand să urmărești măcar video-ul de 18 minute bazat pe carte, unde prezintă ideea de bază.
(intră pe recenzia de pe blog și o să găsești acolo video-ul)
De reținut:
- Teama – indiferent că este una reală sau doar imaginară – este în mod clar cea mai puternică metodă de manipulare. Iar manipulările duc la tranzacții, nu la loialitate.
- Există o mare diferență între repetarea tranzacțiilor și loialitate. Afacerile repetate apar atunci când clienții fac tranzacții cu tine de mai multe ori. Loialitatea apare atunci când oamenii sunt dispuși să refuze un produs mai bun sau un preț mai mic doar că să cumpere în continuare de la tine.
- CE: fiecare companie și organizație de pe planetă știe ce face. Este un lucru valabil indiferent că vorbim despre o companie mică sau mare, din orice domeniu.
CUM: Unele companii și unii oameni știu CUM fac ceea CE fac. Indiferent că o numești propunere unică de vânzare , răspunsurile la întrebarea CUM sunt date de cele mai multe ori pentru a explica de ce o ofertă este diferită sau mai bună.
DE CE: Foarte puțini oameni sau companii pot spune clar DE CE fac ceea CE fac. Și când spun DE CE, nu mă refer la a face bani, acesta este doar rezultatul. Prin DE CE mă gândesc la scopul pe care îl ai, la cauza în care crezi sau la convingerea pe baza căreia acționezi. DE CE te dai jos din pat dimineața?
- Să știi răspunsul la întrebarea DE CE nu numai că reprezintă singura modalitate de a avea succes, ci și singura cale de a reuși pe termen lung și de a da dovadă de inovație și de flexibilitate.
- În loc să se întrebe ,,CE ar trebui să facem ca să ne descurcăm pe piața?,, întrebarea ar trebui să fie ,,DE CE am început să facem ceea CE facem?,,
- În absența răspunsului la întrebarea DE CE, este greu de luat o decizie.
- Produsele care au răspuns clar la întrebarea DE CE le oferă oamenilor o modalitate de a spune lumii din afară cine anume sunt și în ce cred.