Marketingul nu înseamnă vânzare, marketingul este construirea unui brand în mintea potențialului client.
Al Ries
Despre carte:
Poziționarea de Al Ries, este o carte clasică despre marketing, publicată prima dată în 1980, care ne vorbește despre cum găsești un loc în mintea clientului și cum devii un nume de brand cunoscut.
Deși au trecut câteva decenii de atunci, principiile pe care le prezintă autorul sunt atemporale și probabil vor fi valabile și în următoarele decenii, pentru că natura umană nu se schimbă.
Dacă în anii ‘80 s-a pus problema de comunicare excesivă, gândește-te la nivelul la care suntem în prezent, datorită sau din cauza rețelelor sociale.
În ziua de astăzi consumatorii sunt bombardați mai mult ca niciodată de reclame și informații, iar marketingul a ajuns la un nivel foarte avansat în care se folosesc extrem de multe tehnici de persuasiune în care consumatorii nu mai au nici o șansă să scape.
Una din principalele probleme pe care le au cei care comercializează produse sau servicii este că le vând din perspectiva lor de producător și nu din mintea consumatorului.
După cum subliniază Ries, prea multe mesaje de marketing sunt elaborate pentru a evidenția ceea ce compania, care realizează produsul, consideră că este important sau ceea ce dorește să fie produsul.
Dacă ești implicat în vânzări, marketing sau dezvoltarea afacerilor, este o carte pe care ar trebui să o citești la un moment dat. Conceptele sunt atemporale și te pot ajuta să evitați să cazi victimă marketingului foarte agresiv din ziua de azi.
Pe lângă asta, te va pune pe gânduri despre cum este perceput produsul sau serviciul tău de clienți și te va ajuta să găsești anumite metode din marketing pentru a-ți poziționa mai bine produsul sau serviciul.
Pasaje din carte:
- 6 întrebări pe care să le luați în considerare atunci când vă poziționați afacerea:
– Ce poziție dețineți?
– Ce poziție doriți să dețineți?
– Pe cine trebuie să depășiți?
– Aveți suficienți bani?
– Poți rezista?
– Te potrivești cu poziția ta?
- În jungla comunicării, singura speranță pe care o poți avea în încercarea de a da lovitura este să fii selectiv, să te concentrezi pe grupuri țintă restrânse și să practici segmentarea.
- Mintea consumatorului din prezent este asemenea unui burete plin cu apă, care nu va mai reuși să absoarbă mai multe informații decât înlăturând din cele existe.
- Un motiv pentru care mesajele nu-și mai ating scopul este numărul de mijloace de comunicare pe care le-am învățat, pentru a servi nevoilor noastre de comunicare. Dar paradoxal este faptul că nimic nu este mai important decât comunicarea.
- Ceea ce în general este numit noroc este, de obicei, rezultatul unei comunicări reușite. Pentru asta, trebuie să spui lucrurile potrivite persoanei potrivite la momentul potrivit.
- Cea mai ușoară cale de a pătrunde în mintea unei persoane este să fii primul. Este mai bine să fii un pește mare într-o baltă mică, decât să fii un pește mic într-o baltă mare.
Merită citită:
Cumpără cartea:
