fbpx

#121 The Tipping Point – Malcolm Gladwell

The Tipping Point Malcolm Gladwell

Dacă vrei să aduci o schimbare fundamentală în convingerile și comportamentul oamenilor… trebuie să creezi o comunitate în jurul lor, unde aceste noi convingeri pot fi practicate, exprimate și cultivate.

Malcolm Gladwell

Despre carte:

The Tipping Point de Malcolm Gladwell, explorează conceptul sociologic al „punctului critic”, care se referă la momentul în care o idee sau un fenomen atinge un punct critic și se răspândește exponențial.

Iar acest punct critic are trei principii fundamentale:

  • Legea minoritarilor;
  • Factorul de aderență;
  • Forța contextului.

Legea minoritarilor este compusă trei tipuri de oameni care joacă un rol important în orice mișcare socială:

  • Conectorii (cei care cunosc o mulțime de oameni),
  • Experții (cei care adună cunoștințe și le împărtășesc cu ceilalți),
  • Vânzătorii (cei care sunt persuasivi).

Cartea este împărțită în opt capitole, fiecare explorând o idee distinctă legată de punctul critic.
De exemplu, Gladwell explorează importanța contextului în care se întâmplă ceva, care poate fi la fel de important ca evenimentul în sine sau că aproximativ 80% din efecte provin de la 20% din cauze.

The Tipping Point este o încercare de a înțelege cum funcționează schimbarea socială și cum putem controla și influența aceste puncte critice pentru a aduce schimbări pozitive în societate.

Concluzia fiind că schimbările majore pot fi obținute prin concentrarea pe modificările mici, și că un „punct critic” poate fi atins prin modificarea legilor minoritarilor, a factorului de aderență, sau a contextului.

Cartea este una foarte interesanta și accesibilă datorită modului prin care autorul prezinte studiile și informațiile.

Cu toate acestea, Malcolm Gladwell are tendința de a supra-simplifica probleme complexe și de a se baza prea mult pe anecdote pentru a susține afirmațiile sale, lucru pentru care a fost criticat și în legătură cu celelalte cărți alte sale.

Pasaje din carte:

  • Ne place să credem ca suntem autonomi si rationali, ca felul in care suntem si in care actionam este determinat odata pentru totdeauna de gene si temperamtentul nostru. Insa, oamenii isi pot transforma radical comportamtul sau convigerile sub impactul unul stimulent adecvat.

  • Promovarea din gura-n gura a devenit singura cale de persiuasiune la care mai raspund cei mai multi oameni.

  • Economiștii vorbesc adesea despre principiul 80/20, care este ideea că, în orice situație, aproximativ 80% din „muncă” va fi făcută de 20% dintre participanți. În majoritatea societăților, 20% dintre infractori comit 80% dintre infracțiuni. 20% automobiliști provoacă 80% din totalul accidentelor. 20% dintre băutorii de bere beau 80% din totalul berii.
    Când vine vorba de epidemii, însă, această disproporționalitate devine și mai extremă: un procent infim de oameni face majoritatea muncii.

  • Ne-am convins cumva că trebuie să abordăm întreaga problemă, deodată. Dar adevărul este că nu este așa, trebuie doar să găsim punctele critice.

  • Atunci când oamenii sunt copleșiți de informații și dezvoltă imunitate la formele tradiționale de comunicare, ei se adresează pentru sfaturi și informații persoanelor din viața lor pe care le respectă, le admiră și în care au încredere.
    Soluția pentru imunitate constă în găsirea de „experți”, ” conectori” și „vânzători”.

Merită citită:

3 stele jumate

Cumpără cartea:

Celelalte recenzii:

Recomandări de cărți:

One thought on “#121 The Tipping Point – Malcolm Gladwell

  1. The Tipping Point de Malcolm Gladwell generează o mulțime de dezbateri și discuții, întrucât explorează felul în care lumea se schimbă și cum oamenii pot aduce aceste schimbări. Cartea oferă o perspectivă dinamică și captivantă, pune la îndoială reprezentările cunoscute privind schimbarea socială și ne ajută să înțelegem cum devin ideile un fenomen global. Citește această carte pentru a-ți forma propriile opinii și pentru a te conecta cu această idee!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FacebookYouTubeInstagramWhatsApp

contact@efectulfluturelui.ro

Copyright © 2022 Efectul Fluturelui