fbpx

#134 Antreprenoriat – Marius Ghenea

anteprenoriat - marius ghenea


Încă din cele mai vechi timpuri, câștigătorii au fost nu cei mai puternici sau cei mai rapizi, ci aceia care s-au adaptat cel mai bine la existență.

Despre carte:

Antreprenoriat de Marius Ghenea este o carte scrisă de un antreprenor român, care a dezvoltat mai multe business-uri cum ar fi: Flanco, Flamingo Computers sau PCGarage.

Autorul oferă practic un curs complet despre antreprenoriat aplicat în România, în care îți arată toate etapele unui business începând cu stadiul de idee și încheind cu Exit-ul.

Așa că vei găsi în carte despre:

  • Înființarea unei firme
  • Analiza pieței
  • Un plan de afaceri
  • Echipe
  • Marketing
  • Strategii de creștere
  • Noțiuni financiare esențiale
  • Finanțarea afacerii
  • Decizii antreprenoriale
  • Managementul riscului
  • Impactul tehnologiei
  • Strategii de exit

Cartea este scrisă într-un limbaj simplu, pe înțelesul tuturor, fără termeni prea complecși sau pe care să nu îi definească într-un mod clar. Astfel, este ușor de citit și de înțeles.

Ce mi-a plăcut este că se concentrează pe antreprenoriat în sine și nu pe rezultatele produse de el, cum sunt majoritatea cărților de genul ”cum să ajungi la 1 milion de euro”. Practic, ea este un manual de bază pentru cei care își doresc să înțeleagă cum funcționează un business și ce înseamnă antreprenoriatul în adevăratul sens al cuvântului.

Pe cealaltă parte, mă așteptam să ofere altceva, un ingredient ”secret”, o scurtătură sau să intre mai în detaliu pe anumite subiecte. Doar că de multe ori, asta este problema. Omitem bazele, pentru că ni se par prea simple și construim ceva fără a avea o fundație, iar după ne mirăm de ce nu funcționează.

Așa că pentru cineva care își dorește să înțeleagă despre ce este antreprenoriatul sau caută un curs în direcția aceasta, cartea oferă informațiile necesare.

Pasaje din carte:

  • Calitatile necesare unui antreprenor de succes
    • Calitățile necesare unui antreprenor de succes:
    • Viziune
    • Inteligență și creativitate
    • Cunoașterea domeniului de activitate
    • Perseverență și determinare
    • Carismă și persuasiune
    • Responsabilitate
    • Să fie o persoană care ia decizii rapid și eficient
    • Problem-solver
    • Gut-feeling
    • Gândire pozitivă
    • Pasiunea pentru propria afacere
    • Etica personală
    • Încredere în oameni
    • Atitudine

  • Mulți oameni nu reușesc să-și îndeplinească obiectivele în viață pentru că renunță prea ușor, pentru că nu sunt suficient de perseverenți și de determinați.

  • Metode de a genera idei:
    • Focus group
    • Brainstorming
    • Analiza inventarului de probleme
    • Abordarea ”Visează mare”

  • Toate afacerile viabile provin, în realitate, nu de la o idee genială, ci de la identificarea unei nevoi reale în piață și apoi de la găsirea unor soluții eficiente de a rezolva acea nevoie, problemă sau durere a consumatorilor.

  • Planul de afaceri este probabil cel mai important document al unei afaceri aflate în stadiul de start-up antreprenorial.
    – Unii ar zice ”ce rost are să facem la început un plan de afaceri care oricum se va dovedi incorect peste 6-9 luni și va trebui schimbat.”
    – Răspunsul ar fi că un plan este mai bun decât niciunul, dacă nu avem niciun plan, cum știm unde vrem să ajungem, care ne sunt obiectivele?

  • Structura planului de afaceri:
    • O pagină introductivă
    • Sumar executiv
    • Analiza pieței și a industriei
    • Descrierea business-ului
    • Planul de producție/operatiuni
    • Planul de marketing
    • Analiza SWOT
    • Planul organizațional
    • Evaluarea riscurilor
    • Planul financiar
    • Anexe, materiale suplimentare

  • Afacerile sunt ca mersul pe bicicletă: nu poți să mergi înapoi și nu poți sta pe loc, deoarece vei cădea. Singura soluție este să mergi înainte.

  • Înainte de a te gândi la bani, trebuie să te gândești la orice altceva care privește proiectul tău de afaceri; la pregătirea și competențele tale pentru a construi o asemenea afacere, la ce alte resurse umane poți să implici în echipa de start, la cât de mare și de oportună este piața de adresare, care sunt concurenții, cât ești de diferit față de ei, cu ce ești mai bun decât ei, care sunt avantajele tale competitive, etc.

Merită citită:

Cumpără cartea:

Celelalte recenzii:

Recomandări de cărți:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FacebookYouTubeInstagramWhatsApp

contact@efectulfluturelui.ro

Copyright © 2022 Efectul Fluturelui