fbpx

#67 Dezvoltarea afacerilor sociale – Muhammad Yunus

Dezvoltarea afacerilor sociale - Muhammad Yunus

A charity dollar has only one life; a Social Business dollar can be invested over and over again.

Muhammad Yunus

Despre carte:

Dezvoltarea afacerilor SOCIALE de Muhammad Yunus, laureat al premiului Nobel pentru pace in 2006, supranumit ”Bancherul săracilor”, ne poartă într-o călătorie a afacerilor sociale. Aș putea zice că această carte este o autobiografie a afacerii sociale.

Cu toate că modul în care este scrisă cartea nu este unul extraordinar, totuși te mișcă puțin și te face să-ți dorești din tot sufletul să faci și tu ceva în această direcție. Și pe lângă asta, îți arată prin mai multe moduri cum o poți lua pe drumul unei afaceri sociale.

Cartea ne oferă câteva perspective inedite asupra sărăciei globale și o abordare unică în care afacerile sociale pot coexista cu cele tradiționale, în scopul de a reduce sărăcia și a îmbunătăți viețile locuitorilor planetei.

Yunus ne demonstrează că putem scăpa lumea de sărăcie și foamete, și ne arată și o metodă sustenabilă prin care putem face asta. În economie lipsește o componentă, cea contruită pe fațeta altruistă a naturii umane și anume afacerile sociale. Dacă ne uităm, toate afacerile sunt construite în jurul profitului și sunt în stare să sacrifice orice, doar să-l maximizeze. Dar totuși, omul nu este doar egoist, este și altruit în egală măsură, iar această partea nu există în lumea afacerilor, sau există într-o măsură foarte mică.

Afacerea sociala este una în care investitorul are drept scop sprijinirea celorlalți, fără a-și rezerva pentru sine câștiguri financiare. Afacerea socială este, totodată, o afacere autentică, generând suficiente beneficii pentru a-și acoperi costurile și fiind astfel capabilă să creeze resursele de care are nevoie pentru a se susține.

Unii ar zice că există ONG-urile pentru așa ceva, dar spre deosebire de organizațiile caritabile, afacerile sociale acordă o mai mare atenție demnitații personale și autonomiei beneficiarilor săi. Adică proprietarii și investitorii își recuperează investițiile, iar afacerea, chiar dacă scopul ei este să îi ajute pe cei nevoiași, totuși se susține. Pe când scopul organizațiilor caritabile este să redirecționeze niște donații către cei nevoiași, care, în mod inevitabil, are efectul de a submina orice urmă de inițiativă în rândul celor ce primesc sprijinul respectiv. Cei nevoiași care se obișnuiesc să primească nu vor mai avea niciodată motivația de a încerca să se descurce pe cont propriu.

De reținut:

  • O abordare în maniera afacerilor sociale ne va permite, întâi de toate, să găsim soluții durabile, adică sustenabile economic, apte să genereze prin ele însele resursele necesare acoperirii costurilor acelor nevoi sociale.
    Va genera soluții care vor permite comunitățiilor cu probleme sociale să nu rămână prizoniere programelor caritabile, ci să își regăsească demnitatea și respectul de sine date de statutul de jucător în sistemul economic.
  • Pentru a intemeia o afacere socială este necesar să identifici o nevoie a unei comunități și să o definești în termenii adecvați capacităților și a abilităților tale.
    Ține cont că orice problemă este o oportunitate și poate fi rezolvată.
  • Planul unei afaceri sociale:
    – Pe cine doresc să ajut prin afacerea mea socială?
    – Ce beneficii sociale intentionez să ofer?
    – Cum voi putea măsura impactul afacerii mele sociale?
    – Ce obiective sociale îmi propun să îndeplinesc în primele șase luni, un an, trei ani?
    – Dacă afacerea mea socială se dovedește a fi una de succes, cum ar putea fi reprodusă și extinsă?
    – Există și alte beneficii sociale ce pot fi adăugate la cele stabilite inițial?

Merită citită:

3 stele jumate

Cumpără cartea:

Celelalte recenzii:

Recomandări de cărți:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

FacebookYouTubeInstagramWhatsApp

contact@efectulfluturelui.ro

Copyright © 2022 Efectul Fluturelui